قرن محمد(ص)

دل نوشته های عاشورایی

شرح حال عاشورائیان

 

قرن محمد(ص)

محمد(ص)

وبلاگ:اسرار انتظارنوشت :ساموئل هانتینگتون استاد دانشگاه هاروارد که ریاست مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه هاروارد را بر عهده داشت در نظریه دوم خود روزهاى شادمانى غرب را زودگذر مى بیند و در قالب رویارویى و برخورد دو تمدن اسلام و غرب، هشدار مى دهد.

هانتینگتون با نگارش مقاله خود تحت عنوان «برخورد تمدن‏ها»، سعى در تحلیل روابط «غرب و سایرین‏» در جهان بعد از جنگ سرد دارد.

«هانتینگتون در واقع خصومت مفروض تمدن اسلام و تمدن غرب را بهانه‏ اى براى ارائه رهنمودهاى استراتژیک خود قرار مى دهد و سرانجام نیز غرب را به مقابله با آن دسته از کشورها و گروههایى دعوت مى کند که در مسیر احیا و گسترش تمدن اسلامى قرار دارند. بنابراین «برخورد تمدن‏ها» بیشتر یک دستورالعمل استراتژیک است تا یک نظریه محض.

هانتینگتون بیان مستدلی در مورد بیداری و قدرت یابی جهان اسلام دارد. او در یکی از فصل های کتاب خود اطلاعاتی آماری بیان می کند که بر اساس آن جهان اسلام چه از نظر جمعیتی و چه از نظر مالی و چه از لحاظ آگاهی های اجتماعی چنان در حال رشد است که می تواند در بسیاری موارد سیادت تمدن غربی را به مخاطره افکند. از این رو او به صراحت می نویسد که قرن آینده، قرن محمد(ص) خواهد بود.

مشکلاتی که غرب از تعارض به کشور های اسلامی برایش ساخت به حدی زیاد بود که ناچار دنبال پیاده کردن نظریه هانتیگتون است. افزایش گرایش به نام مقدس محمد(ص)، حجاب و بیداری اسلامی و نفرت از آمریکا که در کشور های مختلف صورت می گیرد نمونه ای دیگر از این مشکلات است. از این رو غرب و صهیونیزم در حال انقراض به برخورد تمدن ها روی آورده اند. اما غافل از اینکه پایان تاریخ را ما رقم خواهیم زد.

ان الارض یرثها عبادی الصالحون

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:محمد(ص),تمدن اسلام,غرب, آمریکا,صهیونیزم,ساعت20:55توسط محمد رضا | |